Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

En anelse, en hög och en hämnd

T.J.U.G.O. - 2 0 - cm vit förbannelse föll i natt. Tur jag har bröllopsfotot på väggen att titta på, för snart glömmer jag hur Maken ser ut. Den här helgen har han mest varit en anelse. Vi umgicks ett par timmar igår innan han slocknade i soffan och sen gick han och la sig ganska långt före mig. Nu har han varit på jobbet sen halv fyra i natt och vem vet när han kommer hem? Och då måste han ju sova. Frågan är om jag kanske -K.A.N.S.K.E.- får sällskap till kvällsmaten ikväll då det möjligen går att skaka liv i honom igen.

Men jag har att göra. Lägenheten ser ut som en rövarkula. Har samlat ihop alla småhögar som legat här och var och bara belamrat hela stället. Så jag har att göra. Vi hörs igen nångång 2012 när jag är klar.



Behöver damsuga också. Men det sparar jag nog tills Maken kommer hem och precis har somnat. Lite kan väl han få lida över att han lämnar frugan hemma ensam bara för att leka med det vita guldet? Inte.mer.än.rätt.i.min.värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0