Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Julkänsla

Idag har Maken och jag julstökat. Mest med betoning på stökat. Eller rättare sagt, jag har stått för julgrejandet och Maken för stöket.

Jag har

hängt upp hyacinter utanför dörren (hann inte och orkade inte göra nån krans i år)
gjort en pepparkaksdeg
gjort nejlikoapelsiner (lät mig inspireras av Hanna, fast mina blev inte riktigt lika fina)
tagit upp skinkan för att tinas innan saltningen

Maken har

tömt en hylla i vardagsrummet (alla grejerna utspridda i hela rummet)
monterat ner hyllan
lockat och pockat på sin fru om att hjälpa till att bära ner i förrådet
packererat alla grejerna i flyttlådor
igen lyckats få frugan att bära ner en massa grejer i förrådet. TVÅ gånger dessutom!


På vägen upp från förrådet råkade jag få med mig vår fina megatomte. Brukar inte låta tomtarna komma fram förrän dagarna innan jul, men den här är så fin att jag gör ett undantag.

Visste ni förresten att Maken och jag har ett fadderbarn i Vietnam? Här är ett urbra julklappstips till de som redan har allt. Eller om du bara vill göra en god gärning.

 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Duktigt!



Å jättefint att ni har ett fadderbarn, super!

2010-12-05 @ 22:30:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0