Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

I en annan synvinkel

Innan klockan var åtta hade jag gjort mig populär hos grannarna. 7.59 stängde jag av dammsugaren efter att ha städat färdigt hela lägenheten. Det började så här.

Snart är det jul. Åh mysigt med julgardiner! Och julsängkläderna. Lussekatter. Pepparkakor. Julgodisskinkajansonsmatmatmat! På med kläderna. Skit vad tajt. Snart jul. Panik. Ner på golvet. Oj här var det skitit. O vad grejer det låg där uppe, det har jag inte tänkt på. Jaja. Situps. Oj vad torra ben. Upp igen. Borde verkligen dammsuga. Smörjasmörja. Dammsuga ikväll. Ja eller hur. Fast jag hinner ju nu. Och pigg är jag ju också, lär jag inte va ikväll.

Så jag dammsög. Vardagsrummet.soffan.hallen.badrummet.sovrummet.köket. Mellan halv åtta och åtta. Det gjorde jag. Fast alla pensionärsgrannarna troligtvis sov. Så om ni väljer att banka kött eller polera golvet imorgon tidigt är det okej. Fast efter klockan tio.

Kommentarer
Postat av: Anso

Du kan få komma hit imorgon och dammsuga hos oss också! Du kan till och med få komma kl 7.30! Kram på dig (och bror)!

2010-11-19 @ 19:02:23
Postat av: Ida

Bussigt! Klart jag kommer! Zzzzzzzzz ;-)

2010-11-19 @ 19:56:49
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: Anso

kanon, vi bjuder på frukost.

2010-11-19 @ 21:17:46
Postat av: Magdalena

Idag satte jag på tvättmaskinen vid 7... Sen fick jag så dåligt samvete att jag slog av den en kvart senare :)

2010-11-20 @ 10:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0