Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Gammal är äldst

Får en del gliringar angående bloggens namn. Men det är inga konstigheter. Jag har ingen lust att fylla trettio. Jag tycker tjugoåtta är en utmärkt ålder. Man är vuxen, fast fortfarande ung. Gammal nog att bli tagen på allvar och möjligheten finns att man fortfarande tillhör det yngre gardet bland kollegorna. M E N - det är skillnad på att vara vuxen och vara gammal!

Jösses. Idag träffade jag en man som var 34 år. Man ja. Ingen kille. MAN. Skulle nästan kunna säga att han var en herre. Eller till och med gubbe.

Han var gammal på många sätt. Och det var så tragiskt. Han satt där i sin mossgröna pullover och slängde sig med komplicerade termer och var så fruktansvärt beige på nåt vis. Gjorde inget avtryck på mig alls, mer än att jag fascinerades så av att han var bara fem år äldre än mig. Hört om biologisk kontra kronologisk ålder? Jag påstår att det finns även psykologisk ålder och den här snubbens psykiska ålder var fasen 54 istället för 34.

Din biologiska ålder kan du testa här. Men hur gammal är du psykiskt?

Nu tittar Maken och jag på På spåret. Bedöm själva om det gör mig äldre än jag är eller om det helt enkelt bekräftar faktum.

Kommentarer
Postat av: Anso

Å vi tittar på Idol, vad gör det oss? 15, 12, 10......7 år? Vet inte om det är bättre än att vara lite äldre än vad passet säger...

2010-11-26 @ 20:34:41
Postat av: Fröken Svår

Säger som min mamma, det finns killar på 70 och gubbar på 20!

Jag älskar Allsång på Skansen och Harry Potter... en till paradox? ;)

/Snart 31

2010-11-30 @ 01:02:22
URL: http://neverbody.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0