Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Världens tråkigaste jobb?

Fastnade här på vägen hem från jobbet och det slog mig att flaggvakt måste vara ett av världens tråkigaste jobb. Hoppas att han har löneförmån och blir sponsrad med fotriktiga skor och långkalsonger.

Har bara stött på ett annat jobb som konkurrerar med detta om Världens tråkigaste jobb och det är till och med i samma branch, nämligen lotsvakt. En lotsvakt sitter i sin bil och kör samma sträcka, ofta bara några hundra meter, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Fram.och.tillbaka.

Jag vet inte vad som är värst? Att stå rakt upp och ner och hålla en flagga lite till höger och sen lite till vänster i ur och skur eller köra runt runt runt?


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag röstar på att flaggvakt är tråkigast. Som lotsförare kan du iaf lyssna på musik och reglera värmen i bilen. :o)

2010-11-11 @ 20:41:57
Postat av: Åsa

Vi pratade om samma sak imorse, säkerligen på nästan exakt samma plats som du stod på när du funderade på det. Man blir nog inte översimulerad i varje fall:). Puss

2010-11-11 @ 20:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0