Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

April april din dumma sill

Igår var det första april och i vanliga fall brukar jag inte lägga så stor vikt vid det. Inte sen pappa fick mig att som 10/11-åring nånting, gå ner till farmor och be att få låna ögonmåttet för han skulle baka.

Men igår bestämde jag mig för att skoja med barnen på jobbet. Vet ni att de kommer från TV idag och ska filma alla barnen? Det ska vara en tävling där den som kan slicka sig på nästippen vinner ett jättestort påskägg fullt med godis.

De elva knoddarna som var där för dagen satt på sina stolar och kämpade och kämpade. En lyckades faktiskt nudda sin näsa utan att använda händerna ens en gång. Imponerande!
Fick lite dåligt samvete när jag skulle avslöja aprilskämtet, så lovade att bjuda dem på lite påskgodis när det väl var påsk. En flicka som kämpat extra hårt kom fram och sa till mig Att man ska ju lita på sin fröken ju? Ja jösses. Men kul var det ändå. De var så söta.

Sen kunde jag ju inte låta bli att hitta på ett ljug till. Det första hade ju gått så bra. Skrev det här. Och lyckades faktiskt med det också.



Hade lite dåligt samvete där med. Hon brydde sig ju verkligen om oss. Tillräckligt mycket för att engagera sig i att kommentera. Förlåt. Men det är ju tillåtet. På första april. I alla fall.

Kommentarer
Postat av: Åsa H

DU är förlåten. Men jag gillar inte att bli lurad;). Puss

2011-04-03 @ 20:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0