Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Nästan blodsband

Det känns som jag blivit moster.
Fast jag har ingen syster så det går ju inte.

Min vänninna har fått tillökning.

Kan man säga att jag blivit plastmamma?
Fast det är ju inte min tillökning.

Men jag har ju varit med i processen. Från början till slutet. Eller egentligen mer i början än i slutet. Hade tyvärr inte så mycket tid att bistå med handledning och glada tillrop i slutprocessen, men det är tur hon har ett annat nätverk som kunde ställa upp. Det är ju alltid lite speciellt första gången.

Men känner ändå en väldig tillhörighet till den lille parvlen eftersom vänninnan har lyssnat väldigt på mig och Maken och låtit sig påverkas av våra erfarenheter och tyckanden i och under processen. Hon har fått alla våra tidningar som hjälp i förberedandet och vi har bollat tankar och idéer.

På nära håll har vi följt hela proceduren och väntan inför ankomsten. Och nu äntligen är hon här!






Som vi har väntat!
1660 kilogram och 420 cm lång. Välskapt och gullig.

Hon kom igår och grämde mig över att det säkert skulle dröja innan jag fick träffa henne och dra en provrunda. Men idag ringde det på dörren och där stod två pinglor som tog mig och Maken på provtur. Nice!





Namnet är fortfarande lite oklart. Jag föreslår Carola.

Kommentarer
Postat av: Inger

Hmmm...innebär detta att jag blivit...mormor???? Men "söt" är....hon! :-D

2011-04-06 @ 22:40:48
Postat av: Inger

Hmmm...innebär detta att jag blivit...mormor???? Men "söt" är....hon! :-D

2011-04-06 @ 22:42:02
Postat av: korven

Du är en Mästis (mammas bästis) helt enkelt! Jag har en Makus! (mammas kusin). Min makus och mamma har alltid varit nära varandra så hon ville ha en titel när jag föddes. Hon är förvisso min gudmor med.



Jag har jobbat som au pair i England och jag har kusiner där. Min moster (även hon min gudmor) är väldigt mån om att jag kommer och hälsar på MINST en gång om året. Då är jag lika mycket familj som alla barn, katter, hundar och hästar!

2011-04-07 @ 06:54:54
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Louise

2011-04-07 @ 13:34:39
Postat av: Ida

Hahaha Inger! Klart du blir mormor! Tur det inte är en katt, då kanske du hade fått bli adoptivmorsa istället om Louise tröttnat. tror inte hon tröttnar på Corollan Carola ;-) (snälla Louise, hon kan väl heta Carola?!)



Och jag är Carolas mästis. Bra där Korven. :-)

2011-04-07 @ 20:42:39
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0