Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Skit också

Klarade mig en vecka.

Men idag var det dags.

Kunde inte komma undan längre.

Det fanns ingen som kunde rädda mig ur situationen, eller något sätt för mig att låtsas vara ovetande.

Ungen tittade mig djupt i ögonen mitt under mellanmålet och meddelade "jag bajsar". "Vill du gå på toaletten?" försökte jag. "Nä." "Nähä" suckade jag, "säg till när du är klar då".

Det gnälls över hur dåligt betalt lärare har. Lärare i skolan har mer planeringsansvar och mer pappersarbete i och med IUP:er, åtgärdsprogram, LPP:er och allt vad det är. Men den mest underbetalda gruppen i A.L.L.A. yrkeskategorier what so ever, är fasen förskollärare!

Bajs är o-najs! Usch och fy för bajs.

Men som den välutbildade, pedagogiska pedagog jag är öste jag inte mitt bajsförakt över den lilla knodden, utan tog henne vid handen och gick glatt iväg för en helservning med underredestvätt a la Fröken iDA så hon efteråt var ren, torr, väldoftande och allmänt nöjd med livet. Dessutom hann vi (jag) sjunga "En elefant balanserade" två gånger och "Den cyklande elefanten" tre gånger under skötrumsprocessen.

Det var en härlig och väldoftande första vecka. Det var kul så länge det varade.

Kommentarer
Postat av: Anso

Hmm, lät som en klockren Josefine, eller???

2011-08-22 @ 20:45:32
Postat av: Fröken iDA

Hahaha! Vågade inte skriva ut det, men ja. Du känner just den knodden. Hoppas servningen var till belåtenhet ;)

2011-08-22 @ 20:51:20
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: Anso

Inget att klaga på. Inte från henne heller :-)

2011-08-22 @ 20:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0