Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Försvinner jävlaranammat vid Norge-gränsen?

Tittar på Janne Josefsson som är i mitt kära gamla Norge och följer svenska ungdomar. Blir förbannad. Egentligen inte så mycket på några av de fräcka norrmännen som kan konsten att utnyttja svenskar ordentligt genom att ge skitlön till skitjobb, utan mer på alla ungdomarna som tydligen tar vilken skit som helst? Var tog den allmänna jävlaranamma-inställningen vägen?

Bor man i en lägenhet tillsammans med 14 andra svenskar, där kackelackor frodas, hyresgästantalet ständigt ökar, och hyresvärden går in i ditt rum utan tillåtelse och din hyra till råga på allt är 3600NOK/månaden, har man möjlighet att flytta. Men tjejen i reportaget sa att "Kan inte fatta att jag snart bott här ett år! Men när jag har bott här ett år. Då ska jag flytta."

Meh?! Ett år? Är det en magisk gräns som Tant Ida inte fattar? Varför flyttar man inte så fort man bara kan? Norge älskar Sverige och svenskarna, men det gäller att skilja axet från vetet.




http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article8542244.ab

http://svt.se/2.151341/1.2320032/svenskarnas_jobb_skala_bananer_at_norrmannen?lid=puff_2320180&lpos=rubrik

http://svt.se/2.151341/1.2319993/har_delar_gastarbetarna_rum_med_kackerlackorna?lid=puff_2320183&lpos=rubrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0