Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Japanese style

När jag är ledig är jag som mest produktiv.
Jag har femton bollar i luften och är oftast helt slut redan till lunch.
Då slutar det ofta med att jag fastnar på Youtube.

Nu ska ni inte underskatta mig och tro att jag bara slöglodde. Nä tvärt om. Jag utbildade mig. Min allmänbildning ökade avsevärt och idag redovisade jag mina nyvunnakunskaper för Maken.

Det hela började med att jag sökte lite klipp från The Big Bang Theory till gårdagens inlägg. När man väl har börjat kolla på nåt så är ju Youtube generösa med att rekomendera andra klipp som kan intressera just mig. Och det var just det. För när jag imponerat hade kollat på klippet där Sheldon mycket effektivt viker tvätt var resten bara ett klick bort.




För visste ni att de där mojängerna går tydligen att köpa?! Inte för att jag behöver en, eftersom jag har Maken. Han brukar ofta vara snäll och vika tvätten innan jag hinner "offra" mig. Men ändå. Blev lite sugen på att införskaffa en.




Men sen. Oj oj oj. De där japanarna alltså. De har tydligen lösningar till allt.




Så imorse tog jag tag i tvätthögen. Identifierade till min besvikelse bara fyra t-shirtar i tvätthögen, men ropade tjing-tjong-chi-ha och gick lös på t-shirtarna för att impa på Maken. Och faktiskt. Han lät sig impas på. Pluspoäng till mig alltså! Även om mina inte är lika skrynkelfria som på Youtube. Men det är säkert mygel.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Ville bara säga tack för att du stannade till och tog dig tid att kommentera, det glädjer mig. Ja, jag håller med dig, det finns alltid något att ifrågasätta men man ska också tänka på hur man ställer frågan...det kan anses kränkande men också positivt att komma med konstruktiv feedback såsom jag ser det, men viktigt att inte kränka någons förhållningssätt oavsett vad det handlar om, det finns alltid en baktanke med vad "vi" arbetar med, kände dock att jag inte riktigt fick någon feedback eller förklaring på just matdokumentationen så kanske kommer ta upp det lite mer :) och The Big Bang Theory äger ju! Ha det väl! Mvh Sandra

2011-02-25 @ 19:05:38
URL: http://paintthenurserypink.blogg.se/
Postat av: Fröken Svår

Saken är att jag känner mig övertygad om att mitt liv vore enklare med en flip fold... och det är väl definitionen på lyckad reklam!

2011-02-26 @ 13:16:55
URL: http://neverbody.blogspot.com/
Postat av: Mimmi

HAHA Bäst!!!



Jag vill med ha en. (Faller för allt sånt här, speciellt tvshop) :D

2011-03-02 @ 17:56:31
URL: http://miimsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0