Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Schlagerbögen satte alla fyra

Vaknade med huvudvärk så grabbarna och jag låg och drog oss extra länge.


Framåt eftermiddagen skakade vi liv i oss och for iväg på en rejäl fika.
I know. Den var gigantisk. Men vi var sugna på lite av varje, så vi delade på allt. Inte för att det blir mindre synd av det, bara mer rättvist kanske vad gällande kaloriintaget.

(Förlåt Erica. Hade inte glömt. Men till mitt försvar åt jag nog bara en tredjedel av semlan. Det gills knappt.)


Nu har vi roat oss med Melodifestivalen. Jaa, roat. Maken är faktiskt den som är mest mello-galen i vårt hushåll. Kan kanske vara svårt att tro, eftersom han envisas med att komma hem varje dag inkletad i olja och leva efter ordspråket "Riktiga karlar luktar diesel!". Men det bor allt en liten schlagerbög i min macho-lukte-diesel-Make.

Som vanligt försökte vi pricka in vilka fyra som skulle gå till final/andra chansen. Maken satte alla fyra och jag tre. Inte dåligt va? Underbara Pernilla Andersson.

 


Och förlåt mig Swingfly. Jag deklarerade redan när jag läste bidragen igår att din låt var shit, men tvärtom, den var ju en hit!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0