Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Tutt-fritt

Idag fick vi äran att vara med under en mycket viktig ritual.
Henrik och Azades dotter har slutat med napp och idag besökte vi nappträdet för att överlämna napparna.

Fram till idag trodde jag att de enda valmöjligheterna som nappslutande barn hade var att antingen ge dem till Jultomten eller till fåglarna. Så fel jag hade. Azade berättade om boken om Kråke (Kråke, Elsa och nappen) som ska sluta med napp och hänger upp nappen i nappträdet och där föddes idén till dotterns avslut med pluggen.

Så sagt och gjort. Vi fick lov att följa med.
Jag har trätt napparna på rosa snöre, förklarade den stolta dottern.


Med bestämda steg mot stora nappträdet.




Det fanns också ett mindre nappträd, men det var lite white trash.


Ja så går det till när man går från liten till stor via nappträdet.

Kommentarer
Postat av: Azade

Tack för att ni följde med! Kram

2011-02-27 @ 19:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0