Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Bosse

Hela veckan har varit en skräck när det har varit dags att besöka damrummet på jobbet.


Jo, för när jag öppnar dörren in till toaletten med vänster hand, har jag samtidigt höger hand framför mig redo att tända lampan på höger sida om dörren. Men precis innan jag hinner tända ser jag honom i ögonvrån och jag hoppar till. Bosse, vad gör du här?

Varenda gång när man är i nöd och absolut inte vill bli överraskad står han där beredd och skrämmer (bokstavligen) skiten ur mig.

Egentligen borde vi anmäla händelserna, för jag är inte ensam bland mina kollegor om att bli överraskad på toaletten. Nä han har varit veckans snackis i lärarrummet och man kan ju tycka att det är olämpligt att det smyger en toagalen Bosse på en småskola.






Ja, jag vet. Bosse är en docka. Men han är enmeter lång! Och skitläskig när han står och smyger där i mörkret! Min kollega har gjort honom som en överraskning till hennes elever, efter en ritning som barnen hade gjort. Och innan han fick komma till klassen fick han bo på personaltoaletten så att inte barnen såg honom.

Som sagt blev jag överraskad när jag gick IN på toaletten, men min kollega berättade hur hon såg Bosse när hon gick in, men när hon skulle resa sig hade hon hunnit glömma att han stod där - och då - då hoppade hon till när hon såg honom. Nedrans Bosse.

Men nu ska vi få kissa ifred på jobbet i fortsättningen. Idag flyttade Bosse till sin klass och jag slipper ha någon som smyger på mig på dass. Man vill ju trots allt va i fred där. Även om det bara är en enmeters tygfilur med sneda öron som står och gluttar.

Kommentarer
Postat av: Teza

Ha ha! Heja Bosse!

2011-01-21 @ 22:06:22
URL: http://situationsandberg.blogg.se/
Postat av: Anso

Vilken fantastisk berättelse!

2011-01-21 @ 22:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0