Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Multifunktionell

- Jo jag har tänkt på en sak, sa jag till Kitty en dag på väg hem från jobbet. Är det inte väldigit opassande att det är en bild av en drink på drickahållaren?

- Men e du helt slut? frågade Kitty. Det är ju ett läskglas med sugrör i ju!

- Fine, sa jag. Jag köper att du e med på Don't drink and drive-tåget, nåt annat hade ju varit katastrof. Men vem  -v.e.m.- skulle ställa ett glas med dricka så där i bilen? Det skulle ju skvimpa över i minsta kurva eller fartförändring? Det är nästan så att det är troligare att det är meningen att man ska ha lite barhäng och happy hour?

Kitty och jag avslutade våra meningsskiljaktigheter för stunden, där Kitty fick sista ordet.

- Du behöver inte vara så där jobbigt trångsynt. Bara för att det är en bild på ett glas med sugrör, behöver det ju inte vara just ett glas med sugrör.

Jag tog Kitty på orden och började experimentera. Och tänk vad rätt hon hade. Möjligheterna är minsann fler än begränsningarna.

Fina Kitty. Du är så klok.









Kommentarer
Postat av: Teza

Ingen kan ju säga att du inte e kreativ i allafall.

2011-03-04 @ 11:42:24
URL: http://situationsandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0