Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Rätt eller fel?

På Konsum idag med Maken såg jag en tant vid naturgodiset. Hon såg lurig ut och började sen gräva i en av yoghurtlådorna. Tänkte att hon skulle ta sig en smakbit, men tanten grävde vidare tills hon hade hela näven full. Då stoppade hon allt i fickan och gick iväg.

Vid det laget hade Maken redan betalat vårt och vi skulle gå. Jag sa inget förrän vi gick ur butiken. Borde jag sagt till personalen?

Funderade på hur jag hade reagerat om det varit en invandrare som gjort samma sak. Hade säkert inte sagt nåt då heller.

Hur skulle du gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0