Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Äta eller ätas

Blev en tur till svampskogen idag igen, fast med bara mig själv som sällskap, medan Maken röjde i skogen längre bort.

20110917-233115.jpg

Det var mysigt. Och tyst. Väldigt tyst. Hördes det inte nåt där borta? Och visst rörde sig nåt där mellan stammarna? Måste visa hundannonserna för mannen en gång till. Han förstod nog inte vad jag menade tidigare i morse.

Jag plockade klart svampen raskt och gav mig av för att möta Maken.

Lite morskare med Maken lite närmre fortsatte jag min primitiva jakt på föda. Att jag var själv i skogen var ju faktiskt en ren lögn.

Myggornas Herre ringde ikväll och tackade för mitt bidrag till stammen överlevnad de kommande 15 åren.

20110917-234122.jpg

Note to myself: Svärmors myggspray No skeeto är lika effektiv som honung mot getingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0