Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Plötsligt så är man borta

Kitty och jag sa inte så mycket till varandra idag till och från jobbet. Vi funderade mest. Var och en på sitt håll.

Tänk vad livet är skört, sa jag till slut. Man tar varandra allt förgivet. Säger man "Vi ses ikväll" så förutsätter man ju att det blir så, eller hur? Man borde bli bättre på att ta hand om varandra och tala om hur mycket man tycker om och värdesätter varandra. Det är ju ingen som tänker på att det någon gång tar slut?

Nä, det är det ju ingen som vill tänka på,
sa Kitty.

Men plötsligt gör det ju det, fortsatte jag. Och då står man där med alla "Tänk om..." och "Å, jag skulle ju ha sagt/gjort..."

Så dags att tänka på det då,
fnös Kitty.

Mmm, sa jag och försvann bort i tankarna igen.

Tyvärr är inte den sista idioten född än, hörde jag Kitty muttra. Själv tänkte jag på gårdagen.

Då Makens vän omkom i en våldsam bilolycka.
En mötande bil gjorde en farlig omkörning där vännen tvingades ut i diket, tog sig upp igen, men kolliderade då med ett mötande fordon.
Makens vän var 31 år och hade hela livet framför sig.
Den bil som körde om och orsakade allt försvann från platsen.


Jag hoppas du får sömnlösa nätter och vrider dig så du får tarmvred. Jag hoppas ditt samvete äter upp dig inifrån tills du inte får i dig en gnutta mat och tynar bort. Jag hoppas du samlar den lilla skopan vett och förnuft du har och gör det ända rätta. Stå till svars med det hemska du orsakade! R.I.N.G. P.O.L.I.S.E.N. N.U. tel. 11414.

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch, det var ju otäckt. Varför finns det idioter som ska klara sig och "the good guys" inte?..

Herregud, det kunde lika gärna varit jag.. inte på den vägen men jag kör så mycket och mina barn e ju ofta med.. Fy vilken otänk tanke..

2011-04-12 @ 20:30:39
Postat av: Azade

Men fy farao vad hemskt Ida! Vi tänker på er och vännen som blev en ängel :( Skickar massor med kramar

2011-04-12 @ 21:43:53
Postat av: Jana

Usch vad hemskt! Är tråkigt att det ska behöva hända något sånt för att man ska inse hur kort livet är. Sen får man inte tänka för mycket heller, men att inte ta livet för givet tycker jag alla borde tänka på. För några år sedan såg jag en kille dö efter att ha fått en kniv i halsen, han dog på bara nån minut. Då inser man hur snabbt det kan gå, och nu när man fått barn känner man sig väldigt liten kan jag säga... Kram på dig & ge maken en stor kram också! Han kommer nog behöva några såna framöver.

2011-04-12 @ 22:55:18
URL: http://www.jana81.bloggsida.se
Postat av: Teza

MEN GUD!!

2011-04-13 @ 19:34:51
URL: http://situationsandberg.blogg.se/
Postat av: Fröken iDA

Tack. Det är många tankar som far runt. Speciellt i bilen för mig. Maken grublar mer eller mindre hela tiden stackarn. Det är så overkligt. Livet är orättvist!

Läste i tidningen idag dessutom att föraren hade hört av sig till polisen, men säger att han inte sett olyckan. Hur.är.det.möjligt? Får man vara så blind? Fruktansvärt.

2011-04-13 @ 20:09:38
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: korven

Usch så hemskt :/ Jag tar aldrig något för givet, å andra sidan kan det vara jobbigt det med för man kan ju inte gå runt och tänka att det ska ända massa saker hela tiden.

2011-04-26 @ 07:58:19
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0