Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Tålamodsprövande uppfinning

Vad är det för fel? Varför går det A.L.D.R.I.G. öppna yoghurtförpackningar?!

Bredvid kyldisken borde de sälja olika verktyg som krävs för att ta sig in i paketen. Och servetter till att torka svett och tårar. För så fort det lilla snäppet hörs och min hand flyger okontrollerat upp i luften - kommer det som ett brev på posten - jag förvandlas till en störttjurig femåring som går in i vardagsrummet och grinar medans Maken hämtar tången för att kunna förse frugan med mat.

Idag har jag skickat brev till Arla och bett dem tala om vad jag gör för fel. För något måste väl vara fel. Som den där gången då till och med Makens tålamod fick prövas. Då det inte funkade ens med tången. Utan bit för bit bröts av och tillslut fick han karva ett hål med tången för att få upp eländet. Då ska man vara bra sugen på yoghurt för att inte rusa ut på balkongen och likt en kulstöterska hiva skiten över räcket så långt det går.

Blir intressant att se vad Arla svarar. Det är nog fel på mig. Men hoppas då att de kan ge en instruktion hur man ska göra. En liten fortbildningskväll kanske? Med lite tilltugg. Små yoghurtshots. Men tänk om vi inte får upp korkarna? Då blir det ju pinsamt för arrangörerna.

Kanske en instruktionsvideo på youtube kunde vara ett alternativ?

Här är Makens och min instruktion i tillvägagångssätt för att få upp en Arla lättyoghurtförpackning!





Tacokryddpåsen har inget med inlägget att göra.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är rolig du!

2011-04-16 @ 19:15:41
Postat av: Åsa H

TACK! Verkligen TACK! Nu finns det hopp för oss! Puss

2011-04-16 @ 22:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0