Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

En skitsak?

Ett par gånger om året brukar jag skriva en WTF-kommentar till hundägare i min statusline på Facebook. Idag tänkte jag ge mig på en annan grupp människor, nämligen snåla husägare.

Eftersom jag aldrig själv hittills har varit husägare så kanske jag kastar sten nu i mitt framtida glashus, men nä. Tror inte det. I.N.T.E.

Att bo i hus innebär mycket kostnader jag vet det. Amorteringar, sophämtningsavgift, sotaren, elräkningar och vattenavgifter. Men WTF husägare?! 

Så länge ingen kan visa mig en matematisk uträkning på en ANSENLIG summa som man sparar på att inte - INTE- spola varje gång man kissar på toaletten, tänker jag tycka att det är helknäppt. COCO LOCO. Jag tycker faktiskt det är skitäckligt. Men okej. Om man nu måste spara på vattnet så är det väl okej att göra det hemma där ingen ser vad som sker. Men det är INTE okej att ta med denna tradition utanför hemmet!

När jag jobbade på en förskola för ett par år sen kom jag på ett barn som aldrig spolade efter sig, så jag påminnde om att spola och han tittade frågande på mig och säger "men mamma säger att man inte ska spola när man bara kissat!" Då blir det fel. Men NU ska ni få höra. På jobbet har det hänt, flera gånger nu nyligen, att när jag ska på personaltoan får jag börja med att spola! U.S.C.H. Vuxna människor! Hoppas innerst inne att det är en knodd som fattat fel och ränner på personaltjottan och glömmer att spola, men jag bävar för att jag har fel.

Snälla spola.

Handla med kuponger och förmånskort, se över ditt telefonabonemang, dela tidningsprenumeration med grannen, handdiska, duscha på jobbet, baka eget bröd. Låt det ekonomiska sinnet vara kreativt så borde alla kunna spola. Varje gång. Eller?

Kommentarer
Postat av: Teza

Men fy vad äckligt! USCH!

2010-12-10 @ 20:51:38
URL: http://situationsandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0