Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Meckitimeck meck

Vilket meck!

Det blir bara en massa meck. Meckigt. Meck-påse. Meck-ditt. Meck-datt.

Dagens ord är.... meck! M.E.C.K.

Det dyker upp h.e.l.a. tiden. Meck hit, meck dit. När jag pratar. När jag tänker.
Meck, meck, meck.
När jag tänker på det så är det till och med VECKANS ord, för det har hängt med ett par dagar nu.

Har inte haft en susning om varifrån jag fått uttrycket, för det är inget jag har sagt tidigare.

M.E.N.

Alldeles nyss. Slog det mig.

Jag tror jag har kommit på vem som har planterat meck-buggen i mitt system. En trojansk häst som äter upp alla mina andra ord och förvandlar dem till... just det, MECK! Rätta mig om jag har fel, men vi träffades ju i veckan så det är inte helt omöjligt. Eller har jag fel?

Tack, du skyldiga, för det meckiga ordet meck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0