Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

På glid i skogen

Är med Maken på uppdrag.
Vi ska dryga ut maten i vinter genom att skjuta lite gulliga och välsmakande rådjur. I förebyggande syfte smörjde jag in mig i en ny lotion jag köpte i somras. Jättebra ska den visst vara. Effektiv med. Mot mygg alltså. Bara det att jag inte direkt reflekterade över namnet.

Djungel.o.l.j.a.

Det kunde slutat riktigt illa. Skulle på tjotta innan vi for till skogen. Höll på att glida av ringen eftersom jag smörjt in benen från anklarna upp till troslinningen. (Är inget fan av mygg och tänkte det kunde vara synd om Maken bommar sin välbyggda bock med sexton taggar bara för att frugan sitter bredvid och svär och fäktas med myggen, knotten, älgflugorna och de vanliga flugorna.)
I alla fall, toaincidenten slutade väl.
Tog mig även ett par väldoftande sprut av den fantastiska parfymen Myggspray. Man riktigt känner hur kemikalierna förstör allt levande what so ever vid första spraydosen. Fantastisk kvalité.

Så nu sitter jag här med min Make i tornet och luktar mumma. Byxorna klibbar, men varenda mygg har hittills vänt sin kos efter ett varv runt min väldoftande kropp.

Nu fattas bara bocken. För jag sitter i princip blixtstilla. 

20110816-192027.jpg

Kommentarer
Postat av: Anso

Fantastiskt! Du hade till och med telefonen på ljudlös eller?

2011-08-16 @ 22:25:57
Postat av: Åsa H

Hur gick det?? Är såå nyfiken! Hoppas du inte gled ur tornet;). Puss

2011-08-17 @ 21:56:02
Postat av: Fröken iDA

Klart mobilen var på ljudlös. Hade dock lite problem med täckningen i tornet... Såg bara ett rådjur och det var ingen bock så inget skjut. I alla fall inte i skogen.

2011-08-18 @ 19:33:15
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: diana

Hur gick det med jakten?

2011-08-19 @ 20:35:00
URL: http://metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0