Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Skridskohumor

(7åring) Varför står det PRO på dina skridskor?
(jag) Hm. Står nog för proffs. Det står ju Colorado under, som är ett proffslag.
(7åring) Nä. Det betyder nog PROvåkningsskridskor.


(6åring) Jag kan hjälpa dig att bära dina skridskor.
(jag) Tack det var snällt, men jag vet att din påse med dina grejer är tung, så jag kan bära mina saker själv.
(6åring) Åh, jag skulle så gärna vilja hjälpa dig och bära.
(jag) Okej då. Du kan bära min ena skridsko. Tack.
(6åring) Bra. ... Men jag kan ju inte bära två grejer!
(jag) Okej. Vi byter. Jag tar din påse och du tar mina skridskor?
(6åring) Ja! ... Visst är jag snäll som hjälper dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0