Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

The guru

Mitt hår.

Ni som känner mig på riktigt, vet att det verkligen hänger på håret. Bad hair-day förstör en hel dag för mig. Inte för att jag har hår som Rapunzel eller ens prinsessan Madeleine för den delen. Men det är så bara. Och gud nåde den frisör som gör ett dåligt jobb. Två chanser får man. Så generös är jag. Men sen är man på svarta listan.

Lika dåraktigt noggrann som Sheldon är med vem som serverar och vilken mat som äts på vilken dag, lika petig är jag med vem som ställer mitt hår.

Det var därför nummer tre på listan över personer att ringa och berätta om Makens frieri var just Greger. Greger the hår-guru. Greger som jag varit trogen sen 2003 och åkt över land och rike bara för att få min klipptid just med denna man.

The work of Greger.



Till saken hör att Greger har skaffat barn och är föräldraledig vissa veckor vilket komplicerar det hela avsevärt när man ska boka tid. Karln är ju för tusan lika populär som Richard Gere i Dr T och kvinnorna.



Så i december när jag var där sist bokade vi givetvis nästa tid.
Greger bläddrade och bläddrade i bokningslistorna.
11 mars, sa han.

Jag visste att det skulle bli en pina. Vad som vanligtvis brukar vara en väntan och längtan på ca 10-12 veckor skulle den här gången förlängas till 15 veckor. F.E.M.T.O.N. V.E.C.K.O.R. Oh my.

För sex veckor sen hade jag redan dubbelkollat om det snart inte var dags för Gregertid.

För två veckor sen konstaterade jag att det är fyra veckor kvar att bita ihop i.

För en halv vecka sen, insåg jag att samma vecka som klipptiden har chefen varnat för extra möten och facket har kallat till utbildning (snudd på obligatorisk med bindande anmälan och givetvis har jag redan hunnit anmäla mig).

Kallsvettig vankar jag och utväxten oroligt av och an all vaken tid och vrider oss sömnlösa om nätterna i ovissheten om något ska förhindra min högt efterlängtade tid med Greger the hår-guru.

Så en hälsning till högre makter och till chefen. Snälla. Jag behöver verkligen min tid den elfte. Vi kan väl prata om det i alla fall? P.L.E.A.S.E.?



Kommentarer
Postat av: Anso

Du är skojsig du :-)

Men du, var glad, din utväxt är inte grå...

2011-02-24 @ 18:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0