Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Osäker på insidan

20111023-212403.jpg

Då var du omsvidad och klar, sa Maken och jag till Kitty. Kitty höjde frågande på vindrutetorkarna. Jag vet, sa jag, det känns konstigt nu när det är 10 grader men snart är det en halvmeter snö, eller i alla fall blixthalka och parmafrost. I år är vi beredda.
Det är bara lite pinsamt att vara först, sa Kitty, du vet hur det kan vara. Tänk om de andra bilarna på parkeringen retas med mig? Och tycker jag är töntig?
Då säger du till mig i så fall, sa jag, så ska jag snacka med dem.
Då blir jag ju kallad skvallerbytta, mumlade Kitty.
Det ordnar sig, sa jag. Säg till om de andra bilarna är dumma, det är det ingen som ska vara. Tycker i alla fall att du är snygg i dubbat.
Kitty sträckte lite på sig och verkade lite lugnare. Det är inte lätt att leva i utseendefixerad värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0