Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Give me

Likt ett barn som får instruktionen "gör inte" kunde jag inte vänta utan började pilla ut ett par lappar ur flaskan. Bara ett par tänkte jag. Tillfredsställelsen var stor bara i det att få ut en lapp ur flaskeländet och sen mer boost när jag läst det fina som stod på lappen. Eller roliga. Och tokiga. Och en del hade till och med varit mycket kreativa i sitt lappskrivande. För rätt vad det var så dök det upp både laburinter och korsord och så roliga gamla minnen och pigga glada tillrop.

Så det blev en lapp till. Och en till. Och en till.

Till slut satt jag som en abstinent knarkare och pillade ut de sista tre lapparna med pincett.

När flaskan var tom kändes det ändå väldigt skönt. Tänk vilka fina vänner jag har!




Nu ska jag vika ihop alla lapparna så jag kan göra om det en annan dag.

Då kanske det regnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0