Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

30 är det nya 20

Dagen före dagen D och slog på stort och firade ordentligt.
Började dagen med öppet hus med 30 sorters kakor. Hedersomnänmnande till Makens moster Britt som faktiskt provade alla sorterna! Reeespekt!



Senare på kvällen hade jag baklängesmiddag. Och vi åt. Och åt. Och åt.
Pannacotta som efterrätt till förrätt. Diverse pajer till huvudrätt. Sen skaldjurssoppa. Och välkomstskål.
Och sen, när vi trodde att vi aldrig mer skulle kunna få ner något, var det dags för tårta.



Och faktiskt. Tårtan gick åt. I alla fall den ena. Hade ju köpt två för att gardera mig.



Tolvslaget kom och gick och övergången till trettio hurrades in. Förfallet lös med sin frånvaro. Ett par stänk av senilitet infann sig visserligen men inget nämnvärt. Men när Mimmi började vika hajar, Erica genomförde tipsrundan i horisontalt läge och Gangsta'-gänget spårade ur kändes det som festen sjöng på sista refrängen.

 

Då försåg vi gästerna med gröna påsar och lät dem gå lös på kakorna som var kvar från eftermiddagen.







Tack snälla, rara, söta ni för allt fint jag fick, buspresenter och för alla spännande upplevelser jag ska få vara med om. Den 19/11 kl 08.17 t.ex. Pirrigt! Och en annan dag i tjejig miljö. Längtar!

Och tack för fina blomleveranser, sms-hälsningar och vykort.


Kommentarer
Postat av: Louise

Jajemen, 19/11 kl 08.17 (PRICK!!) händer det... Stålsätt dig...

2011-10-09 @ 19:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0