Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Grej of the day 6

Titt som tätt anklagar jag Maken för att inte vara tillräckligt romantiskt. Men ibland så. Ja ibland riktigt glimrar han till. Och allra bäst är det om man inte är beredd.

Som till exempel när jag bodde i Norge och testade vårt förhållande. Eller, det var ju inte därför jag bodde i Norge, det var ju för att studera, men det blev ju ett styrkeprov för oss på samma gång. Tror det är enda gången som Maken faktiskt har prickat in Alla hjärtans dag. Ja AHD, vilken påhitt, men det är en annan diskussion som vi kan ta i februari. Hur som helst. Maken hade skickat ett paket till mig med lite grejer hemifrån som jag behövde och som jag inte fått med mig i flytten. I paketet hade han också skickat med ett julgranshjärta och ett jättegulligt brev med förklaringen till hjärtat. Åh. Jag låg där nere i källaren i mitt rum utan dörr och stortjöt.

Älskade du. Det var så fint. Så enkelt. Så äkta.

Hängde upp hjärtat i taket och tittade på det varje dag det första och sista jag gjorde. Och sen jag flyttat hem igen har det alltid fått hänga i sovrumsfönstret. Jag tittar inte lika ofta på det, men jag vet att det finns där och vad det betyder. Så jag är inte så tjatig vad det gäller Alla hjärtans dag. Han la på nåt sätt ribban på en gång och det går liksom inte toppa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0