Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Märkligt

Han ligger alldeles oskyldig i sängen. Låtsas som ingenting. Dessutom har han snott min kudde. Men här är beviset. Inte.så.oskyldig. Men granen står upp i alla fall. Och det mesta är kvar.



Kisse är förövrigt den enda som legat i sängen tillsammans med mig nu på morgonen. Maken försvann vid tre i natt. Och räknar med att vara borta HELA dagen. Det snöar och yr. Och Hålan står stilla utan snöröjargänget. Funderar på att leta upp honom innan jag åker till HANS släkt för att fira jul, och pynta maskinen med lite glitter och bjuda på lussebullar och pepparkakor. Har han tur får han en skinkmacka också.

Nu blir det "samling vid krubban" i kyrkan och sen drar julfirandet igång på riktigt. Hur riktigt det nu kan bli utan Maken. Och mamma. Och pappa. Och brosan. Och hemma. Gulp.

Kommentarer
Postat av: Fröken Svår

God jul till dig och dina!

Har lite samma kval, ska iväg till svärföräldrarna nu och undrar på hur mycket av pyntet som finns kvar sedan eftersom vi lämnar katten hemma... :)

2010-12-24 @ 10:50:10
URL: http://neverbody.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0