Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Nyårslöften

Jaha. Då är det åter igen dags för nyårslöften. De pratatde om det på radion igår. Om löften från förra året som var lättast respektive svårast att hålla. Lättast att genomföra hade varit att Källsortera, Åka kollektivt och Köpa mer ekologiskt. Svårast var att Sluta röka, Gå ner i vikt och Dricka mindre alkohol. Tänkte lite på mina löften från förra året. Kom inte på några. Lagom tjock och go och med bara ett glas i handen, var jag nog klok nog att inte lova nåt. En norsk kompis till mig hade som mål för 2010 att träna 200 gånger. Det är lite för häftigt för mig. Men han klarade det. Bra jobbat. Jag tar nog en Caipirinha med Louise istället.

Men. Tänkte ändå ha ett löfte i år. Bara för att. S.Å. Jag lovar att blogga och uppdatera här så länge som ni är intresserade. Joråsåatte.


Men för att mitt löfte ska infrias har jag skrivit era också. Jodå. Det är mycket individuellt anpassade löften som passar just dig. För även om du inte gjort dig till känna att du spionerar på mig, så vet jag att du gör det, ni torkar ju inte direkt av er i farstun så att säga. Och det förvånar mig att ni är så blyga. För flera av er känner ju mig och Maken, men bara några få har påpekat bloggen. Eller kommenterat. Märkligt mina vänner. Så det är bara att skriva under. Världens bästa nyårslöften. Varsågoda. Skriv ut och bär med dig i plånboken. Eller rama in och häng upp på väggen.

Jag lovar att inte bara läsa jagvillintevaratretti.blogg.se ofta - minst varje dag - utan lovar dessutom att kommentera inläggen och på så vis visa den förträffliga bloggerskan mitt innerliga intresse av hennes taffliga försök till bloggande.


Kommentarer
Postat av: Anso

Ja, det är väl lika bra att börja direkt :-). Bra nyårslöfte, fast jag gillade det där med att träna 200 gånger...

2010-12-29 @ 19:10:01
Postat av: Lollo

Instämmer med Anso, bäst att ge sig till känna:)

Gott nytt år! Mitt nyårslöfte blir att bli klar med avhandlingen och träna regelbundet 3ggr/veckan, ska jag nog kunna hålla :)

Kram

2010-12-30 @ 10:35:45
Postat av: Linda

Hej Ida! Jag läser din blogg! ;P

2010-12-30 @ 12:09:23
Postat av: Ida

Haha! Välkomna Lollo och Linda :-) Gott Nytt År! Kram

2010-12-30 @ 15:54:07
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: Eilef

Jag vil heller inte vara tretti.. men heldigvis blir du det først Ida!! Velkommen til nyttår i Norge!



klemz

2010-12-30 @ 19:39:18
Postat av: Åsa H

Jag kanske skulle lova att träna 200 ggr, men jag kanske ryter ett ben eller nåt, så det är dumt. Jag kan inte lova att kolla bloggen varje dag heller, men jag kollar in lite då och då och uppdaterar mig eftersom vi sällan ses nu för tiden. Bjud in oss vettja!! Puss och gott nytt år!

2011-01-02 @ 23:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0