Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Om jag bara vore Superman

Hur gammal är hon? frågade Svågern. Jag vet inte, svarade jag. Hon är nog född -89. Maken pikade mig genast att jag inte kunde räkna ut det eftersom han är född tio år tidigare. Vi pratade vidare lite om andras ålder. Han är så gammal och hon så, men det enda vi egentligen behöver komma ihåg är att du är tjuåtta, summerade Svägerskan. Mitt.i.prick. Gulle dig.

De andra pratade vidare om mitt 28-forever-tillstånd och undrade om jag skulle vara 28 enda tills jag kunde vända på siffrorna. Ja, då är det okej. När jag är 82. Då kan jag stå för min rätta ålder. Men till dess vänder vi inte på nåt. C O M P R E N D E?

I morse fick jag ett glatt besked om att jag inspirerar andra bloggare. Eller inspirerar? Smittar kanske? Bedöm själva om jag smittat eller inspirerat Nikka.


Här om dagen rapporterade den lokala morgontidningen att det är fler än jag som har åldersnoja:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0