Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Edens äpple

Brukar ni googla?
Det är inte många år sen Alta Vista var standard sökmotor och det man använde sig av. Ibland. Men nu. När Google finns. Googla har ju till och med blivit ett eget verb. Jag googlar nog nästan dagligen. Både på hemdatorn och på jobbdatorn finns googles verktygsrad, så jag behöver inte ens skriva in adressen till Google, utan knappa in vad helst jag nu är på jakt efter och på ungefär 0,21 sekunder får man ett otal förslag på sidor som man kanske var ute efter. Och mycket man inte är ute efter. Gjorde en bildsökning på jobbet en gång. Skulle ha tag på en bild med ett äpple av nån anledning och skrev "äpple". Tro inte att jag gick säker där inte. Nåt pundhuvud hade tydligen fått för sig att ta ett äpple och på nåt sätt (vågade inte titta så noga) trycka in det innanför förhuden på snorren! Ja, käre tid!

Det har tydligen kommit en sammanställning på vanligaste sökorden på Google. Matskribenten Lisa Förare Winbladhs festliga funderingar kring detta kan ni läsa här. Många väljer att googla maträtter och recept, i stället för att slå i kokböcker eller ringa mamma. Varför?
Senaste matgooglingen jag gjorde var på Lussekatter. Men blev inte nöjd med min sökning och fick ändå slå upp i kokboken.

Men imorron. Om Google-gänget gör en ny analys av populära sökningar, sätter jag en hundring på att "äpple" har stigit ett par pinnar i listan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0