Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

You shake my world

Å, sa pappa med ett leende. Jag tycker det är en spännande utmaning om det inte blir som man har tänkt sig. Till exempel precis när jag ska till och döpa ett barn, då måste han äta. Eller byta blöja. Det är rätt roligt faktiskt. När det inte blir som man tänkt sig.

Jag höll med. I mitt jobb måste man vara beredd på att det ALDRIG blir som man tänkt sig. Ska man prata om Lucia, går det inte fortsätta med det om det kommer en sopbil, eller börjar snöa, eller någon annat spännande som tar varje sexårings uppmärksamhet.

Men privat vill jag gärna ha det som det var tänkt. Att Maken ringer 40 min innan han ska vara hemma och meddelar att han blir 2 timmar sen. Eller att brödet är slut på morgonen när jag är så sen att jag redan borde ha åkt till jobbet. Eller att vi har avtalt att träffa någon, men att det blir förhinder.

Det handlar väl egentligen om små besvikelser. Att man sett fram emot något, men det inte blir av.

För egentligen har jag inget problem med spontanitet. I alla fall inte när det är jag som är spontan. Fast hur spontant är det egentligen om det är något man har tänkt på hela dagen? Som att strunta i att laga middag och istället äta ute? Försöker få Maken att bli mer spontan. Men när han är det, blir jag alltid lite brydd. Det skakar om min värld. Fast det behöver jag. Skaka mig lite.

I helgen föreslog Teza att vi skulle ses till nästa helg. Oj! Spontant infall en hel vecka i förväg? Skulle ju handla julklappar med Maken. Skak. Skak. Klart jag är på baby. I'll be there!

Kommentarer
Postat av: Teza

Yaaaay!

2010-12-14 @ 19:20:14
URL: http://situationsandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0