Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Blodhund

Nu.har.det.börjat.
Jag lever ihop med Sherlock Holmes. Det yttrar sig visserligen då och då under året, men visar sig extra starkt så fort snön har fallit.

Här har Nisse i Slåtterfall kört.
(Hjulspår i snön som är helt osynliga för det otränade ögat)

Nu borde vi snart se Pelle Olsson... där!
(Ett svagt brummande som knappt en delfin med superhörsel skulle uppfattat. Om det blinkar i alla fall, så har jag en chans att säga "där kör en maskin", men 99,9% risk att Maken redan hunnit säga vem det är, vilken maskin, färg och tillverkningsår.)

VA?! Är Milo och Sandro ute, då ringer det nog hos mig om ett par timmar.
(Frugan oförstående eftersom ingen syns, men tydligen var det några däckspår och lite knastergrus som fick maken att dra slutsatsen. Och ja. Det ringde.)

Hmm. Här måste Mats i Svängens nya maskin kört.
(Igen, osynliga spår som tydligen inte överensstämde med tidigare erfarenheter från samma område som tydligen Mats i Svängen ansvarar för.)

Be aware snöröjare, Makens sinnen är helspetsade. Ingen, verkligen INGEN rör sig obemärkt i vårt område.
För mig är det bara början. Innan snösäsongen är över kommer jag ha hört fakta om ALLA i snösvängen och kunna alla uppdateringar om vem som har Huddig, Lännen, Dumper och så vidare och vem som kör var.
ONÖDIG FAKTA, men Maken är som ett barn på julafton så fort det brummar eller blinkar. Så.söt.


Kommentarer
Postat av: Teza

Ha ha ha! Vad underbart!

2010-11-27 @ 12:55:33
URL: http://situationsandberg.blogg.se/
Postat av: Anso

Helt fantastiskt!

2010-11-27 @ 21:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0