Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Rules of living

Kan inte släppa den här världsnyheten jag kom över häromdagen. Katie och Lillplutten har ett 100 sidor långt äktenskapsförord, eller snarare regler att förhålla sig till är det väl egentligen. Då slog det mig att detta borde jag tänkt på tidigare. Minst två år tidigare. Nu är det så dags. Men jag gör ett försök. Här listar jag mina äktenskapskrav käre Make.

En av Katies punkter på listan rör hennes fickpengar till shopping. Hon har tydligen nu 5 miljoner kr per år, men önskade sig numera 13 miljoner. Ja vem önskar inte det? M E N jag nöjer mig med att spendera hela min lön på ditten och datten och sen leva på dig för resten. Okej va?

Vidare har de någon uppgörelse om hur många år de ska hålla upp fasaden. Till.varje.pris. Men vi håller väl fast vid det där "till döden skiljer oss åt" va? Dumt att sätta en siffra på det hela.

Katie krävde 73 miljoner för att gro ett barn och 37 miljoner om hon försökte men misslyckades. Dealen hamnade på 64 miljoner och ytterligare 13 om det skedde innan 2011. Den här punkten är intressant. Jag föreslår att vi håller oss till samma summor.

För övrigt vill jag att vi håller oss till samma uppgörelse vi har sen tidigare: Du diskar när jag lagar maten. Du viker tvätten när jag kollar mailen. Du plogar snö och jag dricker vin. Du är Chandler och jag är Monica. Du är handen och jag är handsken. Du är underbar och jag med!


Huruvida Therese har nåt kontrakt med sin karl eller ej vet jag faktiskt inte, men hade min make gjort det här hade han fått många pluspoäng, så många pluspoäng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0