Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Antik Dricka Vinner Frukost

Gårdagskvällen blev som jag förutspått en riktig höjdare. Först visade Henke alla sina antika musikspelare som faktiskt funkade även om kasettbandsfunktionen var lite i slowmotion och det krävdes en brevsprätt och USA-mynt för att få igång jukeboxen.

 

Sen blev det mat och dricka hos fina Louisen som först fick sig en rejäl överraskning när jag ringde på dörren, men när hon väl landat var allt som vanligt igen, med god mat och skratt. Henke passade på att rensa grytorna innan vi gick till Harrys. Antagligen mest för att han behövde bli av med den hemska smaken från bananlikören som borde hetat "Hej Bananlack!" Ni vet sån där gegga man får hos tandläkaren, så hemskt smakade den.



På "Haaayys - dä männsjo möte männsjo" träffade vi söta Fanny och Lisa som ställde upp på bowling. Jag sopade banan med hela gänget, även om poängen inte var nåt särskilt att skryta med. Men högst poäng vinner och jag vann. För er som känner mig vet att jag inte bara är en dålig förlorare, jag är en dålig vinnare också! Alltså ropade jag givetvis högt att "Jag vann!". Klart att det viktigaste är att alla ska ha roligt och man måste inte vinna och allt det där, men jag sparar alla sånna argument till jobbet. Privat är jag vinnarskalle delux 2.0.



 


Det bästa med att sova över på Louises halvknögliga soffa är, förutom sällskapet, de fantastiska hotellfrukostar som bjuds på morgonen efter.



Tack fina vänner för en härlig Kalmarrunda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0