Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Gapa stort

Det är bitvis mycket underhållande att ha en katt. Allt är så mycket roligare när det är på någon annans bekostnad man skrattar och Kisse är ett tacksamt objekt.

Till exempel så är han jämt trött. Man kan ju fråga sig hur ansträngande det kan vara att vara en innekatt som lever i en skyddad värld och alltid har tillgång till mat och vatten? Det mest energikrävande som han tar sig för under en dag måste ju ändå vara att göra nummer 2. I övrigt sover han till 90%. Men ändå gäspar han. K.O.N.S.T.A.N.T.

Men då. När han är som minst beredd, stoppar man in fingret i munnen på Kisse. Givetvis utan att nudda honom. Och då. När han stänger munnen. Då blir han så överraskad. Och den minen är obetalbar!

Sen får jag lite dåligt samvete och gosar med honom en stund. Tills han måste gäspa igen.

Provade detta förövrigt även på min vän Teza en gång. Det var faktiskt lika roligt. Hennes min var också obetalbar. Är nog visserligen skyldig henne lite förlåt-mig-gos, för jag skrattade så dant att det helt glömdes bort.


Kommentarer
Postat av: Teza

Ja, gud vad du skrattade! Herregud. Men jag skrattade lika mycket så det bjuder jag på.

2011-01-15 @ 19:48:00
URL: http://situationsandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0