Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Helt blåst

Hur kan det behövas så mycket kärnkraft att staten godkänner att 10 (T.I.O.!) nya reaktorer får byggas där de nyuvarande finns. S.K.R.Ä.M.M.A.N.D.E. När vi åkte från Norge höll vi tusan på att blåsa bort för alla vindkraftverk som vi passerade.

Såg på TV häromdagen där de pratade om att det var så mycket problem med kärnkraftverken och minns jag rätt så räknade de ut att det kostade 4000 kr mer per år för varje konsument. De fick någon att vara med i TV som sa "Jag blir upprörd. Det blir jag! Jag känner mig lurad!"

Hade de frågat mig hade jag sagt "Jag betalar gärna 4000kr per år om det får oss att använda mindre kärnkraft."

Fyra.tusen.per.år.

Trehundratrettiotre kronor och trettifyra öre per månad.

Köp en HM-tröja mindre per månad, eller ta matlåda med dig 5 gånger extra i månaden istället för att äta lunch ute och låt jorden och våra efterlevande må lite bättre.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0