Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Hemmafru

Tre veckor.

Jag har varit ledig i tre veckor.

Imorgon är det slut på myglandet. "Nu är det raksträcka hela veckan" som Svägerskan uttryckte det.

Förlåt mig om jag är ringrostig. Jag har knappt sett en unge på tre veckor. Svägerskans pysar gills liksom inte. Och gå upp tidigt. Käre tid. Imorron ska klockan ringa kvart över sex. 6.15. Jag som brukar morra när Maken kommer hem från jobbet på frukost och väcker mig halv nio. Fast jag morrar inte så länge. Det är ju väldigt mysit att han kommer hem så där och äter med sin kära fru.

Det har varit rätt trevligt att ha dig hemma, sa Maken idag när jag konstaterade att det var jobb imorgon. Roligt att komma hem och äta tillsammans, annars blir det ju alltid själv.
Tack söta du. Kunde nog vänja mig vid att gå hemma och lalla.

Fast egentligen. Lite skönt ska det bli att börja jobba igen. Lite mer rutiner i vardagen.

Mmm. Fråga igen imorron, får vi se. Möjligen utbränd på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kommer gå så bra såå när du väl e igång!

2011-01-09 @ 21:45:13
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anso

Tyvärr känns det som om man aldrig har varit borta, men det kanske är lite av tjusningen också... Att komma in i gamla vanor utan problem...

2011-01-09 @ 22:25:34
Postat av: Bitta

Jag hade lätt varit hemmafru om ekonomin tillät det! Ett par år i alla fall! :-9

2011-01-10 @ 21:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0