Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Coachens motionstips



När jag idag halkade runt med Svägerskan i skogen kom jag på att jag borde dela med med mig av mina två bästa motionstips för bättre förbränning som jag av egen erfarenhet upptäckte i veckan.

Åh ja, erkänn nu. Nytt år, nya löften, klart du blir nyfiken?

Jo. Märkte nämligen hur otroligt effektivt det fungerade på mig när kommunens bristande underhåll av sin cykelvägsbelysning visade sig, när jag gick nere i hamnen och en lampa tvärslocknade då jag passerade och inte tändes igen förrän jag var förbi. Eftersom jag är hyfsat mörkrädd fick det följden att jag ökade takten avsevärt tills hjärtat dunkade i bröstet och svetten lackade. Så:

1. Utsätt dig för dina rädslor samtidigt som du motionerar så ökar du pulsen och säkert också förbränningen.

Nästa tips handlar inte om rädslor, men innebär även den en del obehag. En kväll när jag hunnit en bit på väg i min promenadsrutt blev jag hastigt påmind om att jag nog druckit lite för mycket, lite för tätt in på min promenad. Eftersom jag var i andra änden av Hålan var det inte så mycket vits att planera om vägen för att det skulle bli en lite kortare runda, utan det gällde helt enkelt att bara ta sig hem. Och det fortast möjligt. Och stegen ökade. Och pulsen ökade. Och jag skyndade mer. Och mer. Behöver jag säga att jag var svett, anfådd och högröd när jag tillslut fick upp dörrlåset? Men kan tillägga att jag hann. Alltså:

2. Ett par liter vatten eller en lavemang innan du går ut sätter upp farten på stegen.

Lycka till med träningen!

  
Ingen som går förbi. Lampan lyser.   Nu ska nån passera. Lampan slocknar.
Används omvända rörelsedektektorer eller?!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skitbra tips! Din blogg är väldans underhållande! Fortsätt i samma stil! Kram

2011-01-16 @ 22:39:58
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/
Postat av: Elene:)

Jätte fin blogg:)<3



Besök gärna min:)



Kramar<3

2011-01-16 @ 22:50:46
URL: http://theelene.blogg.se/
Postat av: missbill

Heey:D fin stil du har snygging:D

Just nu har du chans att vara med på årets bästa bloggfika:D

Men bara om du vill förstås!:D

Massa glada kramar

//MissBill!

2011-01-16 @ 23:15:40
URL: http://missbill.se
Postat av: Mija

Mycket bra tips där. ;)

2011-01-16 @ 23:38:44
URL: http://hejmija.blogg.se/
Postat av: anna

Kompletterande träningstips från senaste veckornas promenader:

Passa på att motionera extra mycket när det vankas "KAOS" av olika slag.

Snökaos: Kommunen hinner inte snöröja, och att gå 300 meter till bussen i djupsnö motsvarar ca 3 mils löpning. (Alldeles egen uträkning.)Ont redan dagen efter=bra motstånd.

Vattenkaos: Om det inte är vadarhögt vatten, så ta i alla fall på något som suger åt sig regnet utomordentligt bra, det påskyndar promenaden avsevärt, och dessutom väger man dubbelt så mycket när vattnet har sugit in ordentligt. Efter ca fem minuter.

Dessa metoder har testats av mig själv personligen, med mycket gott resultat.

2011-01-18 @ 22:56:01
URL: http://annastekpanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0