Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

"Liten tjock flicka sitter inburad"

Grillkvällen hos Maria och Daniel igår var en lyckad tillställning. Grillat, sol och vacker utsikt. Vad kan gå fel?



När vi (jag) frusit oss igenom glassefterrätten, vad det dags att få upp värmen och vi gick lös på sällskapsspelen.



Kvällens roligaste var dock Galenpanna. Efter att vi motvilligt fått erkänna för varandra och Maken att vi inte kunde hjälpa honom med hans plats, eftersom ingen av oss pinsamt nog visste var Copacabana låg, var vi på banan igen. Jag var Stig-Helmer i en luftballong och Maken var Pongo vid Treriksröset ("Tycker ni det är l.ä.t.t.a.r.e. än Copacaban?!"). Att lista ut sin figur och plats med hjälp av påhittade tidningsrubriker visade sig vara lättare sagt än gjort. "Liten tjock flicka sitter inburad" var ju i det närmaste en öppen dörr som slogs in, eftersom det var Tjorven i ett fängelse. "Rymdgubbe i familjefejd" då? Givetvis handlar det om Darth Vader!

Tack för en toppenkväll!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, Galenpanna var längesen jag spelade!

2011-07-11 @ 00:24:49
URL: http://gottsafisken.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0