Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Den blomstertid nu kommer



Imorse tog jag på mig min somrigaste klänning och åkte till skolavslutningen med ungarna på jobbet. Så söta, välklädda, välkammade och fulla av förväntan var de. Mina godingar.

Fick den här blomman i kyrkan.



Men jag slänger den nog. Den är nämligen inte från mina underbara knoddar eller deras föräldrar, utan från rektorn.

På vägen till skolavslutningen fick jag ett sms från min rektor där han meddelar att jag inte får tjänsten i vårt skolområde som jag sökt. Planerna på att låta mig, mot min vilja, byta område (och skylla på att tjänstefördelningen inte tillät mig att vara kvar) kvarstår alltså. Så en timme senare passar han på att avtacka mig. Och tvingade mig dessutom att kramas inför 200 personer.

Hade varit en avslutning att minnas om jag istället gett honom en pungspark och skrikit "Ät bajs och dö!" 

Jag kommer inte sakna en ledning som systematiskt ljuger, sprider dubbla budskap, lovar stort men håller tunnt. Men det underbara som så många föräldrar och barn sa till mig efter kyrkan och har framfört de senaste veckorna kommer jag bära med mig i hjärtat. Tack underbara människor för förtroendet och för er kärlek. Tack för att ni tagit mig till er, uppskattat mitt arbete med era barn och alla trevliga kontakter vi har haft av olika anledningar.

Nu går jag vidare. Trevlig sommar!

Kommentarer
Postat av: Teza

Men, vad i...! Fan vad arg jag blir, bränn skiten och be honom fara åt helvete!

2011-06-16 @ 20:24:17
URL: http://situationsandberg.se
Postat av: Lövis

Sikken jubelidiot!!!

2011-06-17 @ 06:45:16
Postat av: charlotte

inte kul när de beteer sig så. jävla pucko

2011-06-18 @ 08:05:50
URL: http://kloppan.wordpress.com
Postat av: Åsa

Pungsparken hade suttit fint, speciellt om du filmat och lagt ut den på bloggen också! Jävla dåre (han alltså) som inte inser vilken kompetens han har och som han släpper iväg. Vad var försklaringen? Vem får jobbet istället?? Puss

2011-06-22 @ 13:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0