Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Kisse gästbloggar

Mjau allihopa!

Det är en massa nya grejer på gång här hemma.
Känner inte riktigt igen mig och vad det är som är i görningen, men jag avser att ta kommandot och inspektera det hela så det går rätt till.



Husse håller på och kloar på tapeten. När jag gör det så blir det ett himla liv, men han får visst gå lös på hela väggen utan att matte ens höjer på ögonbrynet.



Så var det det här med nya tapeter då. Husse kloade ju ner de andra som sagt. Jag gör mitt yttersta för att kontrollera kvalité, mönster och trender innan jag uttalar mig. Eller nä, jag orkar inte engagera mig. Lägger mig lite demonstrativt på den sidan som råkar vara uppe. Sen får matte tolka det som hon vill.



Det bästa med att det händer nya grjejer, är att husse och matte har byggt en koja till mig. Där kryper jag in under plasten på kvällarna och leker att jag blir jagad och inte hittar ut. Då jamar jag så högt och så mycket jag bara kan. Då kommer husse eller matte springande för att hjälpa mig. Det är en rolig lek tycker jag. Det tycker inte matte. Inte husse för den delen heller. När de har räddat mig tre gånger vill de inte leka längre, utan skriker bara surt på mig ifrån sovrummet och kommer inte och räddar mig längre. Trist. Vi som hade så roligt.



Ibland är de så taskiga att jag inte ens får var med. Tur att det är glasdörrar så jag ändå kan inspektera vad som händer och att alla sköter sig. Märkligt nog hörde jag husse mumla nåt om att det var jag som inte skötte mig. Förstår inte vad han menar med att det blir dammigt i hela lägenheten om jag tar ett par varv i slipdammet och sen går ut i hallen och ristar lite på pälsen.



För att hindra lite av dammet att hänga med ut från vardagsrummet har matte lagt fram en handduk att torka fötterna på. Jag sätter mig här och låtsas kontrollera så att alla torkar sig som ska passera. Att det egentligen är min fetisch att lägga mig på allt som inte är mitt och låtsas att det är det, pratar vi inte högt om.

Hoppsan. Nu är det visst kväll. Dags att gå in i kojan och leka. Undra hur många gånger husse och matte vill leka ikväll?

Mjau från Kisse.

Kommentarer
Postat av: Louise

Det är bra, H. Ha koll på vad som händer, så husse och matte gör rätt! Du får visa runt imorrn, när vi kommer... Hälsa de tvåbenta...!

2011-06-04 @ 06:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0