Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Köpt lycka

Kommer ni ihåg det här som hände här om dagen? Maken och jag fick liksom ta oss an det nu i helgen. Nej, ni trodde väl inte att vi på allvar började hårdträna inför beach 2011? Nä precis, vi drog till Staden och letade nya möbler istället.

Klev in i den första möbelaffären och där var det kärlek vid första ögonkastet. Det kändes så naturligt. Så rätt. Maken låtsasserverade mig kaffe och till och med det kändes rätt. Jag som annars bara dricker te.



Men ändå, för säkerhets skull, tittade vi på de andra möblerna också. Men ingen av de andra matgrupperna ropade våra namn. Nope. Nope. Nope.



Istället passade vi på att provsitta sofforna. Vi är ju på jakt efter en soffa med. Egentligen var det det vi skulle köpa, men som sagt, soffan är ju hel, så vi fick omprioritera.

Där satt vi i var sin ände av butiken i var sin soffa och kände efter hur sofforna verkade. Sen utvärderade vi våra resultat.
Verkar lovande när det väl är dags.



Så köpte vi matmöblemanget vi så raskt fattat tycke för och hela livet kändes som en räkmacka.



I den andra möbelaffären köpte vi också en ny matta till vardagsrummet. Maken tappade bort mig en stund, men lokaliserade mig raskt eftersom jag hade min tentakel med mig.



Jaha gott folk. Så här såg det ut i härlighetens inre tidigare.
I won't miss it, om vi säger så.



Och så här blev det.
Jaa. Det blir bara en liten bild. Eftersom det främst är vänner som hänger här på bloggen, kan ni ringa och bjuda in er på fika istället och inspektera på riktigt!



Köpte lite grejer till balkongen också. Blommor, dynor och tjofs.



Och sen. Igårkväll. Efter allt byggandet. Kommer ni ihåg mina tvångstankar?

Maken och jag fick helt enkelt förlita oss på att dörren var låst. Det.gick.liksom.inte.kontrollera.
Dessutom hade jag velat se minen på den tjuv som öppnat vår dörr och sett all bråten från andra hållet. Good luck chuck!



Gissa vad vi har styrt med idag?

Kommentarer
Postat av: Maria

Såå fint det blev.:) Gick det andra sönder eller?

2011-05-13 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0