Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

På den tiden i diamantgruvan



- Vilka stora örhängen du har!
- Är det riktiga diamanter?
- Ja, visst är det det.
- Har du köpt dem?
- Nä, jag åkte till Alaska en gång, till en diamantgruva. Där tog jag min hacka och hackade och hackade och tillsist hittade jag en diamant som var så här stor (visar som en smärre golfboll). Den fick jag fila och slipa så att de blev så här snygga. Då limmade jag upp dem på sådana här örhängsgrejer.

De åttaåriga knoddarnas ögon är stora som tefat.
Efter femsekunders tystnad är det någon som ler frågande och utbrister - Näääe?

Jag erkänner och vi skrattar ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0