Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Postens moment 22

Om man får paket skickat till sig där jag bor, måste jag knata ner till postens serviceställe på Konsum för att hämta ut det. Där kan man också köpa vadderade kuvert och andra postiga attiraljer.

Häromdagen kom jag på att jag behövde införskaffa just vadderade kuvert, så jag surfade in på posten.se och kollade in utbudet. Praktiskt nog kunde man beställa hem sådanna kuvert utan portokostnad. Finemang tänkte jag.

I fredags fick jag en avi i brevlådan.



Alltså fick jag gå till Konsum. För att hämta ut mitt paket. Från posten. I kassan brevid serviceställets försäljning av vadderade kuvert.

Ungefär lika smidigt som den där idén med att man ska beställa hem sin medicin från Apoteket via deras hemsida. Men man måste till ett serviceställe för att hämta ut den. Varför inte åka till Apoteket med en gång istället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0