Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Ludna

Gårdagen bjöd på en hårig tillställning i form av mustaschfest hos Teza. Sju skäggiga fruntimmer ståtade med sin hårväxt av varierande slag.

Själv lät jag mig inspireras av Jamie Hayneman och Alexander Bard när jag skapade min kreation.

20111113-131310.jpg

Till allas förtjusning var det tydligen mycket underhållande när jag skulle äta eller dricka. Sannolikheten att få garn i munnen var ganska stor, så jag fick utveckla en liten strategisk gest för att undanröja muschen innan popcornen eller sugröret skulle in.

20111113-131912.jpg

Allteftersom kvällen förlöp byttes mustascher ut mot eltejp, eller klipptes itu och blev ett par nya snygga ögonbryn. Evelinas ögonbryn ville dock hellre bli ett par håriga bröstvårtor. Kreativiteten flödade. Tezas mustasch kunde man till och med se igenom.

20111113-131943.jpg

20111113-132028.jpg

20111113-155838.jpg

När vi dansat loss med Farmors dansskor och pratat allvar med tändstickor i mun var det dags för några att testa lyckan på Harrys. Vi andra gick hem, rakade oss och kröp i säng.

Kommentarer
Postat av: Teza

Ha ha ha! Hade helt glömt bort skodansen, det var kul! Men jag vet inte hur full du var, för vi var 7 st.

2011-11-13 @ 16:26:56
URL: http://situationsandberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0