Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

My next 30 years

Min sista helg i ungdomen är snart över.

Men jag känner inget vemod. Jag är redo.

Redo för rynkor, rullatorer och tandlossning.

Allt annat har jag ju redan provat.

Ichias hade jag redan stax efter tjugo. Vallningar fick jag som bieffekt av en medicin jag provade en gång. Frikort inom vården har jag klarat av ett par gånger.

Jag är gift. Har fast jobb och fast inkomst. Studielån och billån. En katt och ett gymkort.

Jag har hunnit med ganska mycket för att snart vara trettio. Jag ser det nu. Men innan. När jag inte såg allt det där jag har och har gjort. Då var det jobbigaste med att passera tiotalsstrecket allt det där jag hade fått för mig att jag borde ha hunnit med vid det här laget. Som hus, barn och en tjänst i grundskolan. Det där som kvalificerar en till att bli vuxen på riktigt.

Men så, förra fredagen, fick jag frågan från en rektor om att få en tillsvidaretjänst i grundskolan. Så vips, pang bom, fick jag en tjänst som jag gått och drömt om så länge. Började i måndags.

Vem vet, hus och knoddar kanske också löser sig hux flux. Fast kanske inte innan söndag.



Kommentarer
Postat av: Carro

Det är inte så farligt att bli 30,utan ganska kul faktiskt!!Och som du säger, så har du ju hunnit med en hel del,eller hur!? Däremot en annan som börjar dra sig mot 35..det känns lite konstigt kan jag lova!Njut av att fylla 30 och bara låt dig uppvaktas ordentligt, så ordnar sig allt!! Kram på dig.

2011-10-02 @ 17:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0