Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Gladys, Fantastic four och en skitkorv

Gårdagkvällen bjöd på Revival tillsammans med tre trevliga tjejer. Ovetandes om vad komma skall intog jag, Louise, Svägerskan och Svägerskans vänninna en god och mäktig middag på en av de lokala pubarna. 

20110904-120022.jpg

Väl inne på konsertområdet insåg vi vår egen ungdom då åldern på de redan anlända var en bra bit över 50 ja till och med över 70 i vissa fall.

Så för att smälta in i sällskapet köpte vi dricka för våra kuponger och gick och slogs om sittplatserna med åldringarna. 

20110904-121117.jpg

Efter ett tag visade sig Fantastic four vara kvällens höjdpunkt. 

20110904-121447.jpg

Lite senare sprang jag på två av de fantastiska. "Vad bra ni var!" sa jag. "Tack, ni med!" sa den ödmjuke fantastiske vokalisten.

Barens utbud var under all kritik för en Caipihirina-sugen Fröken, så efter några besvikelser beställde jag en Loka. "Jasså är det du som kör?" skojade bartendern. "Nä, eller ja, eller nä, bara lite" svarade jag och fick en konstig blick tillbaka. 

20110904-123048.jpg

Senare kom Gladys del Pilar och rev av en massa Tina Turner-hits och så John Lindbergs trio som var helt fenomenala.

20110904-124123.jpg

20110904-124145.jpg

Men kvällens roligaste bjöd en av killarna från Fantastic four på när vi stod vid korvvagnen innan vi gick hem åt. Han stod vid sidan om mig tillsammans med en annan kille och dividerade om de skulle köpa korv nu eller senare. 

Fantastic four-killen: "Vi kan gå till Gladys och de andra, de hade massa kuponger, så kan de följa med, de var skit korvsugna!"
Kompisen: "S.K.I.T.K.O.R.V. sugna?!"

Vid det här laget var jag vänd åt andra hållet och skrattade så tårarna nästan sprutade. Plötsligt var det min tur att beställa korv och efter ett par försök fick jag fram min beställning. 

Skrattande gick jag därifrån och såg på avstånd hur Gladys och de andra skitkorv-sugna gick med bestämda steg mot korvvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0