Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Eld i baken

Så.jäkla.trött.

Åkte hem från jobbet efter uteförmiddag, möte, lunch i bilen, hinna halva sista lektionen, fritids med utelek, konfliktlösning, pärlpyssel, möte. Intervjuveckan har dragit igång. Och jag far mellan jobbet i minihålan och staden som en tätting. Två grillningar idag. Tre imorgon. Tre på onsdag. Tre på fredag. Och två extra möten på torsdag och ett avslutande på fredag. Totalt är det fem extratimmar jag gör på min fritid bara den här veckan. Mot en pytteliten ersättning. Men jag lär mig massor. Men jag blir trött. T R Ö T T!

När jag åkte hem ikväll hade 2000 andra också äntligen fått sluta jobbet. Dessutom bodde alla tydligen i motsatt riktning för jag kunde använda helljuset ungefär en gång i fem sekunder. På hela hemresan. Och det var mörkt. Och jag var trött. Och det regnade. Mycket. Sa jag att jag var trött? Muminpappan hade kunnat stått och moonat i vägkanten och jag hade inte reagerat.

Blir tidigt i säng.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad för intervjuer?



Jag hörde på radion att hela muminfamiljen stått vid bruket-infarten och mooooonat. Synd att du sov bakom ratten då, och TUR att din cruise-controll funkar som den ska. Puss älskling

2010-11-22 @ 20:47:20
Postat av: Åsa H

Vad för intervjuer?



Jag hörde på radion att hela muminfamiljen stått vid bruket-infarten och mooooonat. Synd att du sov bakom ratten då, och TUR att din cruise-controll funkar som den ska. Puss älskling

2010-11-22 @ 20:48:08
Postat av: Ida

Haha ja det var ju synd att jag missade det.

Tillsättningen av rektorstjänsterna i vårt område. Poooss

2010-11-22 @ 21:07:56
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: Teza

Ha ha ha! Du e så klockren Ida! Ska hälsa muminpappan att han ska infinna sig vid vägrenen imorrn så att du får chockas lite.

2010-11-22 @ 22:15:47
URL: http://situationsandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0