Men okej då. Det är väl inte så farligt att vara tretti. Men inte trettiett. jag vill inte vara trettiett.

Har du hört den förut?

Hur många blondiner behövs det för att skruva i en glödlampa?
17.
En som håller lampan och 16 som skruvar.

Hört den förut?




Hört den här då?

Hur många polisbilar behövs det för att byta ett däck?
2.


Ja okej. Den var kanske inte så rolig. Men sann. Idag när jag åkte hem från jobbet (ja, jag vet jag är inte så trovärdig med saker jag ser eller inte ser när jag åker hem om ni minns det här) men i alla fall så blinkade det som fasen längre fram på vägen. Jag och min samåkare hann se för oss en massa hemska scenarion innan vi insåg att två snutbilar hade stannat längs med vägkanten på en mycket efterjobbtraffikerad E22a för att hjälpa en tjej (inget kvinnor kan, här inte) byta däck! Och så valde de att inte slå på varningsblinkersen som vi vanliga undersåtar, utan full guffe på med västa blåljusen som skrek nåt i stil med Vi har prejat ner en knarkare! Stackars.värnlösa.flickkrake.på.minst.trettio.år. Om ett par månader hoppas jag att det är du som tar tillfället i akt och byter till sommardäck själv utan att ringa 112.


Kommentarer
Postat av: Louise

Ska försöka klara det Ida, men jag lovar inget... ,o)

2011-01-10 @ 22:02:21
Postat av: Ida

Har du ingen egen bil kan du få låna min. Bara jag får vara med och titta. Jag menar dokumentera. Har inget med uniformer att göra. :-))

2011-01-10 @ 22:24:09
URL: http://jagvillintevaratretti.blogg.se/
Postat av: Anso

Det var väl dagens happening för de stackars poliserna! Äntligen fick de använda sin utrustning...

2011-01-11 @ 19:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0